Maak kennis met het nieuwe Slack logo
Het is tijd voor een verandering binnen Slack. De populaire werkplek chat service heeft de afgelopen weken een echte facelift ondergaan, te beginnen met een nieuw logo. Een nieuw ontworpen versie van het bekende grid-logo is deze week gelanceerd, het lijkt op de meest grote platforms te zijn ingevoerd. Laten we eens bekijken waar ze aandacht aan hebben besteed bij het logo laten ontwerpen.
Waarom deze verandering voor Slack?
Een echt goeie verklaring voor de verandering was er niet echt. Alle gebruikelijke dingen over het behoud van de geest en het aanspreken vaneen andere doelgroep kwamen allemaal naar voren op de blog van Slack. Het bedrijf noemt het ontwerp “eenvoudiger”, dit is iets wat zeker ter discussie staat. Dat is grappig genoeg vanuit het oogpunt van het kleurenschema. Het nieuwe logo doet het gekantelde hashtag symbool met doorschijnende kleuren weg ten gunste van een symmetrische samenstelling van afgeronde rechthoeken en pinnen. De kleuren zijn teruggebracht tot vier (lichtblauw, magenta, groen en geel) en het hele effect doet denken aan een videospelconsole of ziekenhuis. “It uses a simpler color palette and, we believe, is more refined, but still contains the spirit of the original ,” schrijft het bedrijf. “It’s an evolution, and one that can scale easily, and work better, in many more places”.
Het nieuwe logo is het eerste grote herontwerp sinds de lancering van het bedrijf (het origineel dateert blijkbaar van voor de officiële lancering van Slack). “The updated palette features four primary colors, more manageable than the original’s eleven, which suffered against any background color other than white”, schrijft het bedrijf in zijn eigen post. “These have been optimized to look better on screen, and the identity also retains Slack’s distinctive aubergine purple as an accent color.”