Waarom een nieuw logo?
Het logo is vaak het eerste wat klanten van je bedrijf te zien krijgen. Eerste indrukken zijn belangrijk, dus een goed logo draagt bij aan de presentatie en marketing van je bedrijf. Een nieuw logo ontwerpen hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn. Wist je dat het iconische Nike logo maar 35 dollar heeft gekost?
Waarom een nieuw logo belangrijk is voor jouw bedrijf
Een uniek logo is het meest zichtbare onderdeel van je bedrijf. Het zegt iets over de identiteit van je bedrijf. Daarnaast creëert het binding met je merk en herkenbaarheid. Nadenken over je logo is een strategische keuze, het is van invloed op al je marketing en advertentiecampagnes in de toekomst. Met een sterk logo onderscheid je je dus van de concurrentie. Het zou een gemiste kans zijn om hier niet bij stil staan. Daarom geven we je hieronder 5 redenen waarom een nieuw logo ook voor jouw bedrijf een goed idee kan zijn.
5 redenen waarom een nieuw logo interessant kan zijn
- Je logo is achterhaald
Wat een paar jaar geleden nog mooi en modern is, kan vandaag de dag er hopeloos ouderwets uit zien. Klanten willen het gevoel hebben dat je bedrijf mee gaat met de tijd, een fris nieuw logo kan hier voor zorgen!
- Je bedrijf is veranderd
Bedrijven ontwikkelen zich, verkopen nieuwe producten, krijgen andere bedrijfswaarden en bedienen nieuwe klantengroepen. Past het huidige logo nog steeds bij deze nieuwe ontwikkelingen? Zo nee, dan is het tijd voor een update!
- Het logo moet geschikt worden gemaakt voor online toepassingen
Met de opkomst van social media en mobiele technologie, is het belangrijk voor bedrijven om een herkenbaar social media profiel en logo te hebben. Klanten zoeken je via Google of online advertenties. Niet alle logo’s die het goed doen op briefpapier zijn dat ook op het internet
- Er is een fusie of overname geweest
Als twee bedrijven gaan fuseren moeten er beslissingen worden gemaakt over de naam, de brand identity en dus ook het logo. Een nieuw bedrijf betekent een nieuwe identiteit en dus ook een nieuw logo
- Je logo is te complex
Vroeger was het populair om veel effecten en schaduwen in logo’s te verwerken. Nu is er een groeiende trend naar meer simpele, frisse logo’s met maximaal 3 verschillende kleuren!