Nissan onthult een nieuw logo ontwerp
Na de onthulling van de volledig elektrische Ariya-crossover auto, brengt het Japanse automerk Nissan nog iets nieuws door de onthulling van het nieuwste logo.
Na meer dan 20 jaar wordt het logo vervangen door een nieuw ontwerp. Ondanks de veranderingen slaagt het nieuwste logo er echter nog steeds in om trouw te blijven aan het geloof van zijn oprichter Yoshisuke Aikawa, “Shisei tenjitsu o tsuranuku,” wat hij interpreteerde als: “Als je een sterk geloof hebt, dringt het zelfs door tot de zon”.
Het genoemde logo zal vanaf deze maand in digitale en fysieke vorm worden gebruikt, en zal worden opgenomen in alle media; van briefpapier en dealerborden tot social media en digitale reclame.
De nieuwe auto’s van Nissan zullen de komende jaren het nieuwe logo dragen.
Het concept van het nieuwe logo design van Nissan ontstond in de zomer van 2017, toen de logo ontwerper Albaisa de opdracht kreeg om te werken aan mogelijke veranderingen in het logo en de merkidentiteit van Nissan. Albaisa richtte vervolgens een ontwerpteam op onder leiding van Tsutomu Matsuo, adjunct-algemeen directeur van de geavanceerde ontwerpafdeling van Nissan, om de zaak te bestuderen. Het team kreeg de sleutelwoorden “dun, licht en flexibel” om in het ontwerp te worden verwerkt. En bij LogoLove vinden we dat dát is gelukt!
“Inspiratie werd gehaald uit doorbraken in wetenschap, technologie en connectiviteit. Hoe deze fundamentele veranderingen voor onze klanten hebben gebracht”, aldus Albaisa. “Zoals je je kunt voorstellen, begonnen de visies op digitalisering in onze hoofden te dwarrelen. Het nieuwe Nissan-logo communiceert onze leidende boodschap, die is overgenomen uit eerdere iteraties: Als je een sterk, vastberaden geloof hebt, kan het zelfs in de zon doordringen,” zei Matsuo. “Bij Nissan heeft dit sterke geloof in de kracht van prestaties nooit geaarzeld en is te zien in onze baanbrekende inspanningen op het gebied van elektrificatie, ondersteuning van de bestuurder en digitale connectiviteit. Ons logo moet dit alles in één oogopslag overbrengen, om onze betrokkenheid bij onze klanten, medewerkers en de maatschappij te laten zien.” Sloot hij af.