Waarom de nieuwe Sega NFT logo’s niet zijn wat ze lijken
Waarom de nieuwe Sega NFT logo’s niet zijn wat ze lijken
Een nieuw Sega NFT logo is online opgedoken en het suggereert dat de Japanse videospelletjes uitgever het idee van het maken van NFT’s nog niet helemaal heeft opgegeven. Een nieuw handelsmerk depot dat vrijdag door het Japanse Patent Bureau werd gepubliceerd bevatte twee nieuwe Sega NFT logo’s. En het heeft fans aan het denken gezet over wat het allemaal te betekenen heeft. Afgelopen april kondigde Sega aan dat het spellen en verzamelobjecten ging ontwikkelen rond het play-to-earn business model dat titels als Axie Infinity en The Sandbox enorm populair heeft gemaakt.
Sega was ook van plan samen te werken met ontwikkelaar Japans bedrijf Double Jump Tokyo om NFT drops te maken voor oude kunst, klassieke muziek, en populaire achtergrondontwerpen.
Het nieuwe Sega NFT logo en het partnerproject, de Sega NFT Classics Collection, hebben echter de verbeelding van de fans geprikkeld. Behalve de mogelijkheid om oude kunst en muziek te kopen en te verzamelen, suggereert het Sega NFT Classics Collection logo iets groters, namelijk de mogelijkheid om digitale klassieke spellen te kopen en door te verkopen. Dit zou kunnen betekenen dat Sega gebruik maakt van NFT’s om een digitale marktplaats voor retro spellen te creëren.
Sommige fans hebben al een gelijkenis gesuggereerd tussen het Sega NFT logo en een klassiek Sega spel – het lijkt op het Jet Set Radio lettertype, wat een nieuw spel suggereert. Maar dat gezegd hebbende, Jet Set Radio fans zoeken altijd een excuus om te beweren dat Sega op het punt staat een nieuw spel in deze cult serie uit te brengen.
Beide logo’s zijn nou niet bepaald aantrekkelijk, toch?
Sega is niet de enige uitgever van videospelletjes die naar NFT’s kijkt, en te maken kreeg met tegenreacties van fans. Konami lanceerde zijn Konami Memorial NFT collectie tot slechte publiciteit, terwijl Ubisoft het even moeilijk had toen het de ontwikkeling van zijn eigen blockchain, Quartz, aankondigde. NFT’s voor videospellen zijn hier om te blijven, maar de fans moeten zich realiseren dat er een toekomst aankomt waarin ze kunst, muziek en voorwerpen kunnen verzamelen en ruilen middels NFT’s.