Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Nieuwe klanten binnenhalen met een sterk logo? Zeker!

Klanten kunnen ervoor kiezen zaken met je te doen of zich je op een later tijdstip te herinneren als je logo onderscheidend en inspirerend is. Een sterk logo kan een impact hebben op mensen en een symbool worden waar ze zich aan relateren. Je logo creëert een merk en een imago die verder gaan dan je zou denken!

Het behouden van trouwe klanten

Verwacht altijd dat je concurrenten je consumenten zullen weglokken. Je klanten zullen aarzelen om je te verlaten als je merk en logo sterk en betekenisvol zijn. Deze voordelen zullen je bedrijf en je aanwezigheid op de markt versterken, dus denk erover na om zo snel mogelijk een logo en identiteit te creëren. Logolove kan je hierbij helpen!

Mensen worden psychologisch beïnvloed door lettertypen. Het gebruikte lettertype en onze emotionele reactie erop hangen beide nauw samen met de vorm van de letters. Zorg ervoor dat het lettertype dat je voor je bedrijf gebruikt de juiste “persoonlijkheid” heeft.

Het lettertype van jouw logo kiezen

Een lettertype is een krachtig middel om informatie over te brengen die verder gaat dan alleen de woorden die in schriftelijke communicatie worden gebruikt. Door het grafisch weer te geven, onthult het logo de individualiteit van jouw bedrijf. Het doel van je website kan het best gediend zijn met een lettertype met een sterke persoonlijkheid, of met een combinatie van verschillende lettertypes in jouw logo.

Durf onderscheidend te zijn met je logo

Het communiceert aan klanten wat jouw bedrijf speciaal maakt. Er zijn misschien wel 50 kappers in jouw stad, maar alleen die van jou is toegewijd aan een bepaald kapsel, en je moet dat duidelijk maken.

Door het gebruik van de perfecte afbeelding of het juiste lettertype kan een goed ontworpen bedrijfslogo van alles overbrengen, van de achtergrond van het bedrijf (professioneel, ontspannen, leuk) tot het doel (vermaak, efficiëntie en innovatie). Met andere woorden, je logo is een platform om je principes uit te drukken en hen te laten zien waarom je beter bent dan je concurrenten.

De eerste indruk is van grote invloed op potentiële klanten

Consumenten vormen direct een oordeel over jou, je goederen en diensten op basis van hun eerste indrukken. De eerste indruk die je bedrijf maakt op leveranciers en zakenpartners zou dezelfde regels moeten volgen. Afhankelijk van hoe professioneel je op hen overkomt, zullen ze snel beslissen of ze al dan niet zaken met je zullen doen. Hoe gekwalificeerd je ook bent, als ze je niet meteen vertrouwen, zullen ze met een ander bedrijf zaken willen doen.

Een logo dat je identiteit en waarden vastlegt

Het helpt om een gedenkwaardig logo te hebben dat je identiteit en je waarden vastlegt. Een kritische stap in het merkproces is het handhaven van consistentie met behulp van een visuele kaart die kleurenschema’s en letterstijlen omvat. Al je mediapresentaties, van drukwerk tot online, moeten je logo benadrukken.

Dit alles is een onderdeel van onze methode voor geïntegreerde marketing en branding, waarmee je de resultaten van je campagne kunt optimaliseren!

Geef een antwoord